Item Search
     
BG-Wiki Search
+ Reply to Thread
Page 3 of 4 FirstFirst 1 2 3 4 LastLast
Results 41 to 60 of 62
  1. #41
    Impossiblu
    Join Date
    Mar 2010
    Posts
    7,061
    BG Level
    8
    FFXIV Character
    Prothescar Centursa
    FFXIV Server
    Balmung
    FFXI Server
    Valefor

    they don't, think it was mentioned in the notes

  2. #42
    Ridill
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    18,462
    BG Level
    9
    FFXI Server
    Bahamut

    So to give an idea about droprates on this latest campaign... did around 200 of Last orc shunned heros got around 15 of the good synth items and about 25 or so hexed pieces. Did 25 Nest of nightmares got 1 synth, 1 hq hexed and 4 nqs

  3. #43
    Yoshi P
    Join Date
    Dec 2006
    Posts
    5,013
    BG Level
    8
    WoW Realm
    Arthas

    Do you mean abjurations from orc heroes? I don't see any hexed gear on ffxidb.

  4. #44
    Ridill
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    18,462
    BG Level
    9
    FFXI Server
    Bahamut

    yeah that's what I meant the hexed abj

  5. #45
    BG's favorite asshole
    I have a fairly serious medical question to ask, if I dont ask it, please ban me.

    Join Date
    Oct 2006
    Posts
    15,153
    BG Level
    9
    FFXIV Character
    Sath Fenrir
    FFXIV Server
    Cactuar
    FFXI Server
    Fenrir

    Quote Originally Posted by dasva View Post
    So to give an idea about droprates on this latest campaign... did around 200 of Last orc shunned heros got around 15 of the good synth items and about 25 or so hexed pieces. Did 25 Nest of nightmares got 1 synth, 1 hq hexed and 4 nqs
    God damn you are much luckier than I am with the HKC lol.

  6. #46
    Ridill
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    18,462
    BG Level
    9
    FFXI Server
    Bahamut

    Quote Originally Posted by SathFenrir View Post
    God damn you are much luckier than I am with the HKC lol.
    Should note that not sure if it actually helped but I was using a full th thf so was th 8-10 most the time. It certainly seemed to help on my synth items on orc shunned but I wasn't really keeping track of what I had before so meh. It's such a weird circumstance with mobs having special drops when they normally have none.

  7. #47
    Ridill
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    18,462
    BG Level
    9
    FFXI Server
    Bahamut

    Bumping since the seal campaign is coming back. Wondering if it's even worth doing anymore

  8. #48
    HABS SUCK!!!!!
    Sepukku is my Hero
    Therrien's Cum Dumpster

    Join Date
    Mar 2005
    Posts
    28,008
    BG Level
    10
    FFXI Server
    Gilgamesh

    Monarch linn one, get some hexed -1 (albeit shit drop rate)

  9. #49
    Ridill
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    18,462
    BG Level
    9
    FFXI Server
    Bahamut

    Yeah that's what I mean -1s are really bad. And nqs aren't worth much I think

  10. #50
    HABS SUCK!!!!!
    Sepukku is my Hero
    Therrien's Cum Dumpster

    Join Date
    Mar 2005
    Posts
    28,008
    BG Level
    10
    FFXI Server
    Gilgamesh

    Hey you asked if its worth it. You could probably move a -1 hexed for 8 digits still, depending on what piece it is. Even some NQ are a couple mil at cost (icu hexed wristbands)

  11. #51
    Ridill
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    18,462
    BG Level
    9
    FFXI Server
    Bahamut

    Yeah spammed it a bunch last time only got 1 -1 that I still haven't sold. Lol Hexed Bliaut -1. Apparently ls member just got Hexed Doublet -1 so I guess that gives me hope

  12. #52

    so when they say "dynamis currency" added to the kindred crest BCNMs, how much are we talking here?

  13. #53
    BG Content
    Join Date
    Jul 2007
    Posts
    16,405
    BG Level
    9
    FFXI Server
    Lakshmi
    Blog Entries
    1

    The Mine Shaft BCNM can drop 100s, I think?

  14. #54
    Salvage Bans
    Join Date
    May 2010
    Posts
    945
    BG Level
    5
    FFXI Server
    Lakshmi

    Yeah but it's really really low. You can get pouches and linens from that fight as well but it's not really worth it despite how easy the fight is.

  15. #55
    HABS SUCK!!!!!
    Sepukku is my Hero
    Therrien's Cum Dumpster

    Join Date
    Mar 2005
    Posts
    28,008
    BG Level
    10
    FFXI Server
    Gilgamesh

    I dont remember what the top loot item is for mine shaft NM's were exactly. I know it was the two Kupons, and I think the Chocobo Wand and Nomad Moogle Wand as well. It was so long ago, I dont even have the logs from back then. But presuming tallying up those 4 items will give an accurate estimate of how many times that BC was done (Buggesy 552, Bugafrod 562, Nomad Moogle Rod is R/E, and Bugafrod halves MP when killed, so it stands to reason that Bugafrod gets killed first). BCNM done ~562 times:
    7 HMP Pouch, 19 Heavy Metal
    3 Linen Coin Purse, 28 Alexandrite
    8 100 piece, 33 Singles (1 Montiont, 17 Bronze - 2 100's, 7 1 Byne's - 5 Jadeshell, 9 Whiteshell)
    3 Sealord Skin
    8 Penelope Cloth
    4 Belladonna Sap
    3 Serica Cloth


    But hey, maybe SE adjusted the loot tables. They adjusted the NNI ones between campaign inclusions.

  16. #56
    Ridill
    Join Date
    Apr 2011
    Posts
    18,462
    BG Level
    9
    FFXI Server
    Bahamut

    Whelp 20 more NoN and nada. No abj nq or hq. No legion/vw synth mats. None of the abj honor ffxidb lists. Did manage to get 1 arise which is ok I guess but yeah fuck this

  17. #57
    HABS SUCK!!!!!
    Sepukku is my Hero
    Therrien's Cum Dumpster

    Join Date
    Mar 2005
    Posts
    28,008
    BG Level
    10
    FFXI Server
    Gilgamesh

    I did 9, got one NQ hexed hakama

    Got better shit to do lol

  18. #58
    Relic Shield
    Join Date
    Dec 2012
    Posts
    1,544
    BG Level
    6
    FFXI Server
    Siren

    This campaign combined with the crappy login point items and meh ambuscade made this month pretty awful for FFXI.

  19. #59
    Relic Weapons
    Join Date
    Oct 2007
    Posts
    324
    BG Level
    4
    FFXI Server
    Valefor

    I never really used my HKC before so I decided I might as well this time around. In 100 runs:

    HQ: Jacket, Gages

    NQ: Gameshesx2, Wristbands, Slops, Haubert, Somen, Tights, Coronet, Cuffs, Domaru, Gages, Hakama, Hosex2, Bliault

    Mats: Penelope's Cloth

    Not sure it was worth the time, especially since I NQ'd the jacket. I haven't gotten around to synthing the gages, but not expecting anything.

  20. #60
    BG Content
    Join Date
    Jul 2007
    Posts
    16,405
    BG Level
    9
    FFXI Server
    Lakshmi
    Blog Entries
    1

    16 items worth about 500k, 2 items worth about 10mil, so you made 28mil in 100 runs (280k/run) plus NPCables and I suspect more rare mats than that, but you in my experience you got lucky with the HQ drop rate.

    It takes me about 4 minutes entrance-to-entrance if I'm using a single character (40 sec clear time record), so 280k/run is 4.2mil/hr and makes it definitely worthwhile.

Quick Reply Quick Reply

  • Decrease Size
    Increase Size
  • Remove Text Formatting
  • Insert Link Insert Image Insert Video
  • Wrap [QUOTE] tags around selected text
  • Insert NSFW Tag
  • Insert Spoiler Tag

Similar Threads

  1. FINAL FANTASY XI Tenth Anniversary Treasures! (07/03/2012)
    By 6souls in forum FFXI: Official News and Information
    Replies: 80
    Last Post: 2015-01-08, 23:37
  2. FINAL FANTASY XI: 10th Anniversary Concert Set List Revealed!
    By Genbu in forum FFXI: Official News and Information
    Replies: 79
    Last Post: 2012-09-26, 16:27
  3. Replies: 9
    Last Post: 2012-05-20, 13:27
  4. Replies: 12
    Last Post: 2010-05-29, 01:52