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  1. #1

    Update Notes - You've got it first on JP POL!

    lets see if we can get it translated before the delay between when they post it on JP and NA is up

    JP POL =), before NA POL, wrote:

    ≪2005.07.19 バージョンアップ≫
    [イベント関連]

    image 新たな「プロマシアの呪縛」ストーリーが追加されました。

    「フェローシップクエスト」と呼ばれる新たなクエストが追加されました。

    ・このクエストの報酬として入手できるアイテムを使用すると、毎回同一のNPCを呼び出せます 。
    ・護衛クエストなどのように他のNPCがPCと共に行動している状況では、呼び出せません。ただし、獣使い のペット、召喚士の召喚獣、竜騎士の飛竜と同時に呼び出すことは可能です。
    ・NPCは一部エリアでのみ呼び出すことができます。
    ・NPCは、PCと共にモンスターと戦うことが可能で、獲得した経験値に応じてレベルアップし ていきます。
    ・NPCを呼び出しているときにPCが獲得できる経験値は、通常の70%になります。
    ・パーティメンバーの総数が6人未満の場合のみ、NPCを呼び出して参加させることができます。1パーティ あたり最大3人のNPCを呼び出すことが可能です(PCが3人の場合)。
    ・NPCのレベルが、呼び出したPC本人のレベルを超えていた場合、NPCのステータスはPCのレベルに合 わせたステータスに補正されます。
    ・何度も戦闘を行うと、まれにNPCの装備が変わることがあります。
    ・以下の場合、NPCはいなくなります。
    [本人の呼び出したNPCのみがいなくなるケース]
     プレイオンラインビューアーへ一時的に戻る/ログアウト/エリアチェンジ/PCが戦闘不能
    [パーティのNPC全員がいなくなるケース]
    呼び出したNPCとパーティメンバーの合計人数が7名以上となった場合

    獣人の頭を模した装備品を入手できるクエストや、「プロマシアの呪縛」ストーリーで一度戦った「マメット」 「ミスラ姉妹」と再戦できるクエストなど、新たなクエストが複数追加されました。

    image マウラにPCの称号や耐性に関して占うNPCが追加されました。

    称号に関する仕様が、以下の通り追加・変更されました。

    ・称号を変更する際の費用が安くなりました。なお、変更可能な称号を確認するだけの場合、ギルは必要ありま せん。
    ・称号を変更するNPCに話しかけると、直前に称号を変更したPCの名前と称号が歌われるようになりました 。さらに、話しかけた本人が称号を変更した場合、その名前と称号が、周囲のPCにも聞こえるように歌われま す。
    ・1日(ヴァナ・ディール時間)1回無料で、所持している称号の中から、ランダムで称号を変更できるように なりました。
    ・ノートリアスモンスターを倒したときに得られる称号が、セルビナ、マウラに加え、カザム、ラバオでも変更 可能になりました。

    任意の国のチョコボ厩舎から別の国のチョコボ厩舎へチョコボを届けるミニゲームが追加されまし た。

    ENMクエストの「奈落の傀儡師」「オートマトン」に再挑戦可能となるまでの残り時間を、NPCから確認で きるようになりました。

    コンクェストの個人戦績で交換できるアイテムに「リターンリング」と「ホーミングリング」が追加されました 。

    宅配で配送できなくなっていたクエストの報酬アイテム「マヌカンパンプス」「ミンストレルダガー」について 、すでに各々のクエストをコンプリートしているPCに限り、再度入手できるようになりました。なお、入手場 所はクエストの際と同じです。

    5パーツ1セット(一部のシリーズは4パーツ1セット)で「だいじなもの」として保管できる装備品群に、「 ミスリルプレートアーマー」が追加されました。

    ルモリアのモンスターから得られる戦利品の一部を別のアイテムに交換するNPCが、1人追加さ れました。
    [バトル関連]

    経験値を入手可能な敵のレベル範囲が拡大されました。これに伴い、「丁度よい相手」や「楽な相手」から得ら れる経験値の量も若干増えています。

    「プロマシアの呪縛」で追加されたレベル制限エリアにおいて、制限されたPCのレベルを基準にチェーンボー ナスが算出されるようになりました。

    「プロマシアの呪縛」で追加されたエリアを中心として、モンスターの配置調整が行われました。
    対象エリアは次の通りです。

    ビビキー湾/ウルガラン山脈/アットワ地溝/ムバルポロス新市街/プロミヴォン-ホラ/プロミヴォン-デム/プロミヴォン-メア/プロミヴォン-ヴァズ/ルフェーゼ野/フォミュナ水道/礼拝堂/リヴェーヌ岩塊群サイトA01/リヴェーヌ岩塊群サイトB 01/ル・メトの園/ロ・メーヴ/ボヤーダ樹/怨念洞/ル・アビタウ神殿/クフタルの洞門

    遠隔攻撃のダメージと命中率が、敵との距離に応じて補正されるようになりました。威力を最大限に発揮できる 距離は、装備している遠隔用武器によってそれぞれ異なります。また、自分よりもレベルが高い敵へ遠隔攻撃を 行った場合のダメージが、敵とのレベル差に応じて若干減少するようになりました。

    敵の攻撃で空蝉の術による幻影が消された場合、敵対心が下がるようになりました。

    魔法を探知するモンスターの探知距離が、天候の影響を受けないようになりました。

    複数のノートリアスモンスターが新たに追加されました。

    モンスターが召喚する召喚獣(エレメンタルを除く)の名称が「~'s Avatar」に統一されました。

    「プロマシアの呪縛」で追加されたエリアなどにおいて、モンスターが使用する技の強さが調整さ れました。

    衰弱状態のPCがさらに戦闘不能となり、蘇生した場合、魔法攻撃や遠隔攻撃などの攻撃を行う際に、命中率や 攻撃力が補正されるようになりました。

    モンスターの占有権をもつPCが、オートアタックを実行しないまま毒などのダメージで戦闘不能になると、そ の占有権が消失しなくなっていた不具合が修正されました。

    パーティまたはアライアンスメンバーのうち、モンスターの占有権をもつPC(その時点でモンスターの敵対心 が最も高いPC)以外のメンバーの魔法やウェポンスキルによる攻撃がモンスターへ届かなかった場合、パーテ ィまたはアライアンスの戦闘する権利がまれに消失していた不具合が修正されました。
    [アイテム関連]

    あるNPCに同一種の忍具99個と「ヘンルーダ」をトレードすると、「忍だすき」というアイテム1個にまと められるようになりました。「忍だすき」は12個までスタック可能であるため、従前の12倍の忍具を持ち歩 くことができます。

    合成レシピが追加されました。

    ギルドショップにおけるアイテムの販売価格が、その時々の在庫状況によって変動するようになりました。最大 で元の値段の5倍まで上昇する可能性があります。

    ボヤーダ樹のノートリアスモンスターから得られる戦利品の一部が変更されました。

    以下のアイテムの入手方法が変更されました。また、これまで該当のアイテムをドロップしていたモンスターか らは、同じ性能を持つEX/Rare属性、もしくはEX属性のアイテムを入手できる可能性があります。

    アーチャーリング/リーピングブーツ/皇帝羽虫の髪飾り/クジャクの護符

    以下のアイテムについて、使用時のエフェクトが変更されました。

    毒薬/猛毒薬/しびれ薬/昏睡薬/沈黙薬/暗闇薬/溶解薬/呪符デジョン/魔行符:首都鉱山区/魔行符:首 都商業区/魔行符:首都港/魔行符:王都東門/魔行符:王都西門/魔行符:王都北/魔行符:魔都水の区/魔 行符:魔都港/魔行符:魔都森の区/オトシダマ/カンタレラ/ブラックドロップ/静黙薬/融解薬/デジョン カジェル/トリックスタッフII/トリートスタッフII/テレポリングH/テレポリングD/テレポリングM /テレポリングV/テレポリングY/テレポリングA/メメントマフラー/ガーゴイルブーツ/ズーラターハッ ト/ルートサボ/アリエスマント/アヌビスナイフ/オスカースカーフ/金箍棒/木彫師ベルト/鍛冶師ベルト /彫金師ベルト/裁縫師ベルト/革細工師ベルト/骨彫師ベルト/錬金術師ベルト/調理師ベルト/漁師ベルト /カウンターピアス/タクティカルリング/ウィングゴルゲット/ヒーリングフェザー/スピリットランタン/ アストラルポット/ホーミングリング/リターンリング/アブゾシールド/タブナジアリング/大公親衛隊制式 指輪/マートキャップ/王国厩舎カラー/共和国厩舎メダル/連邦厩舎スカーフ/呪われた飲料/呪われたスー プ

    「冒険者紹介システム」で100日後に受け取れる特典アイテムとして、「タイムピース」が追加 されました。

    「コメット」の名称が「リトルコメット」に変更されました。

    以下のアイテムのステータスが変更されました。

    ダークピック+1 「隔312」 → 「隔303」
    [システム関連]

    全てのエリアでリージョン情報を表示させることが可能になりました。

    ブラックリストに登録しているPCに、「/tell」で話しかけることができなくなりました。

    フェローシップクエストの追加にともない、新たな代名詞<ft>が追加されました。テキストコマンドと組み 合わせて入力すると、呼び出した NPCをターゲットとしてコマンドを実行できます。ただし、<ft>でNPCをターゲットできるのは、その NPCを呼び出した本人に限られます。
    [その他]

    バリスタに関して、以下の仕様変更が行われました。

    ○バリスタ公式戦(通常エリアで開催される試合の総称)で、試合途中であっても人数の少ないチームへエント リーできるようになりました。途中参加した選手も、一定の条件を満たせば、試合終了後に経験値を獲得できる 可能性があります。
    また、試合途中にエントリー手続きが行われた場合、両チームにメッセージで通知されるようにな りました。

    なお、途中参加のための条件は以下の通りです。

    ・バリスタライセンスを持っている。
    ・試合に参加するために必要なギルを持っている。
    ・開催中の試合の最低参加可能レベルを満たしている。

    ○バリスタ公式戦、バリスタ専用エリア「アブダルスの箱庭-ゲルスバ」のどちらの試合でも、途中参加した選手には、一定時間「試合復帰準備中」ステータスがつくように なりました。

    ○ル・ルデの庭にいるNPC Pursuivant/パーシヴァント(紋章官補)から、だいじなもの「バリスタピアス」、「バリストバンド」が無料で借りられる ようになりました。

    バリスタピアス:所持していると、ヴァナ・ディール時間で試合開始の1日前からエントリー期間終了までの間 に初期三国およびジュノへ入った際に、次回開催予定のバリスタ情報とエントリー受付開始時刻が告知されます 。
    バリストバンド:所持していると、「ペトラ掘り」を行った際に1個目のペトラの取捨選択が行えるようになり ます。
    ※だいじなものを借りるために「バリスタライセンス」を所持している必要はありません。
    ※Pursuivant/パーシヴァント(紋章官補)に話しかけることで、だいじなものを返却することができます。

    ○バリスタ専用エリア「アブダルスの箱庭-ゲルスバ」において、「ペトラの取捨選択」設定が廃止されました。ただし、だいじなもの「バリストバンド」 を所持している場合のみ、1個目のペトラの取捨選択が可能です。
    ※『バリスタ・ロワイヤル』では、「バリストバンド」を所持していても、ペトラの取捨選択は一切行えません 。

    ○従来の「特別ルール」のうち、以下が通常ルールとして採用されました。

    ・試合の参加人数が40人以下の場合、キャンプの位置が変わる。
    ・試合の参加人数が合計40人以下で、かつ両チームの参加人数に1人以上の差がある場合、出現するルークの 数が2つになる。
    ・バリスタ公式戦で一定の条件を満たすことにより経験値を取得できる。

    ○バリスタ公式戦において「オープンエントリー」が廃止され、「暫定エントリー」が導入されました。暫定エ ントリーは、所属国に関係なく暫定で任意のチームへのエントリーを受け付け、開会式開始時に「アブダルスの 箱庭-ゲルスバ」の「おまかせ振り分け」と同じように、各選手を自動的にどちらかのチームに振り分け る方式です。

    ○ル・ルデの庭にいるNPC Tillecoeから、バリスタ専用エリア「アブダルスの箱庭-ゲルスバ」の予約状況が確認できるようになりました。確認できるのは地球時間で2日分です。

    ○バリスタ専用エリア「アブダルスの箱庭-ゲルスバ」で開催される試合が「誰でも参加可能」に設定されている場合、その試合のレベル制限 をNPC Tillecoeから確認できるようになりました。

    ○パシュハウ沼で行われるバリスタ公式戦で、試合開始時にテンポラリ属性アイテムが配布されるようになりま した。

    ○Pursuivant/パーシヴァント(紋章官補)が読み上げるバリスタのルールブックの記述が一部変更されました。

    ○吟遊詩人をサポートジョブに設定している場合、試合中の「魔物のララバイ」「魔物達のララバイ」の成功率 がより低下するようになりました。

    ○試合中に限り、ブラッディボルトの特殊効果「HP吸収」で吸収できるHPの量に上限が設定され ました。
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  2. #2

    以下のアイテムの入手方法が変更されました。また、これまで該当のアイテムをドロップしていたモンスターか らは、同じ性能を持つEX/Rare属性、もしくはEX属性のアイテムを入手できる可能性があります。

    アーチャーリング/リーピングブーツ/皇帝羽虫の髪飾り/クジャクの護符
    SE made Archerring/Leapingboots/Emperer'shairpin/Peacockcharm Ex/Rare or Ex item

    [Goodbye] Gilseller
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  3. #3

    OMG.. COULD IT BE A GREAT CHANGE?
    edit: fuck, they patched peacock charm the day before im going out of town 2 weeks and was gonna get my bro to bot it on PS2
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  4. #4
    Black Belt
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    umm... i just loaned that shit out.
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  5. #5
    Yoshi P
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    Bahamut

    If that's the case, it's sooo fucking lame. I keep Boots and Hairpin on mule. -.-
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  6. #6

    Only those items after they patched, so yours is not gonna be Ex.
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  7. #7
    Fake Numbers
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    [Event-Related]

    image A new chapter has been added to “Chains of Promathia.”

    A new quest called “The Fellowship Quest” has been added. Upon completion of this quest, the player will receive an item used to call an NPC.
    -The NPC may not be called during NPC escort quests, but may be used along with beastmasters’ pets, summoners’ avatars, and dragoons’ wyverns.
    -The NPC may only be called in certain field areas.
    -The NPC may fight monsters, gain experience, and level up with the player.
    -A player fighting with an NPC fellow will receive only 70% of the usual experience points gained for solo battles.
    -The NPC may be called only when there are less than six members in the player’s group. A party may contain a maximum of three NPC fellows, along with the three players who have called them.
    -If the NPC’s level exceeds that of the player, its status will be adjusted to match the player’s level.
    -The NPC’s equipment will occasionally change after fighting several battles.
    -The NPC will leave if the player:
    -temporarily logs out to PlayOnline
    -logs out
    -enters a different area
    -is KO’d
    -All NPCs in a party will leave if the party attempts to increase its total number of players and NPCs to seven.

    Several new quests have been added, including:
    -A quest in which the player may acquire headgear that resembles various beastmen
    -Rematches with mammets and the Mithran sin hunters
    And more!

    image An NPC that tells the player’s fortune regarding titles and other “elements” has been added in Mhaura.

    Character title selection has been changed in the following ways:
    -It now costs less gil to change a player’s title. Also, it now costs no gil at all to check the player’s list of available titles.
    -The NPC bard that changes player titles will now sing out the player’s title just before changing it.
    -After changing the player’s title, the NPC bard will sing out the new title. Nearby PCs will also be able to hear the new title.
    -The player will now have the option to have a random title selected for him or her at no cost once each day (Earth time).
    -Titles earned by defeating NMs are now available for selection not just at Selbina and Mhaura, but also at Kazham and Rabao.

    A chocobo riding game has been added. The player must deliver a chocobo from the chocobo stables where the quest was offered to a designated nation.

    Players are now able to talk to an NPC and check the remaining time until they are able to reenter the battlefield for the ENM quests “Pulling the Strings” and “Automaton Assault.”

    “Return Ring” and “Homing Ring” have been added to the list of items that may be earned by exchanging conquest points.

    If a player has completed the quests to get a pair of Mannequin Pumps or a Minstrel’s Dagger but disposed of the item he earned, the player may now reacquire the item at the same place he attained it.

    Mythril Plate Armor has been added to the list of equipment that may be stored as a key item.

    A new NPC that will trade items for treasure earned by defeating Lumorian monsters has been added.
    [Battle-Related]

    Players are now able to earn experience from monsters of a wider level range than previously possible. Experience points earned by defeating “decent challenge” and “easy prey” monsters will also increase in some instances.

    Experience chain bonuses in level-restricted areas of Chains of Promathia are now determined by the level of the player while in that area, rather than the player’s actual level.

    Monster locations have been adjusted, particularly in Chains of Promathia areas. The following areas will be affected:
    Bibiki Bay, Uleguerand Range, Attohwa Chasm, Newton Movalpolos, Promyvion – Holla, Promyvion – Dem, Promyvion – Mea, Promyvion – Vahzl, Lufaise Meadows, Phomiuna Aqueducts, the Sacrarium, Riverne – Site #A01, Riverne – Site #B01, the Garden of Ru’Hmet, Ro’Maeve, the Boyahda Tree, the Den of Rancor, the Shrine of Ru'Avitau, Kuftal Tunnel

    The damage and accuracy of a player’s ranged attack are now calculated based on the distance of the player from the monster. This determination varies from weapon to weapon, as does the ideal distance for maximum damage. In addition, the higher the monster’s level is with regard to the player, the less damage will be dealt with a ranged attack.

    The player’s enmity now decreases when a shadow image created by Utsusemi is absorbed by an attack.

    Weather will no longer have an effect on the distance a player can be detected for monsters that detect based on the use of magic.

    Several new notorious monsters have been added.

    Creatures summoned by monsters (excluding elementals) have had their names changed to “(Monster’s name)’s Avatar” for consistency.

    The strength of monster techniques has been adjusted, particularly in Chains of Promathia areas.

    A player who is KO'd, revived, then while still in a weakened state KO'd again will now, after a second reviving, temporarily experience a weakened attack and accuracy loss for magic and ranged attacks.

    Before the update, a player who fought a monster without using auto-attack would retain his claim on the monster, even if he was KO’d in battle due to poison, etc. This has been fixed so that when the player dies, the monster becomes unclaimed.

    Before the update, a monster that was claimed by a party or alliance would occasionally go unclaimed when magic or a weapon skill was used on the monster as the monster moved out of range before the magic or weapon skill could strike.
    [Item-Related]

    Trading a wijnruit and 99 ninja tools to a certain NPC can now earn the player a toolbag. This item may be gathered in stacks of twelve, essentially increasing the player’s ninja tool inventory capacity twelvefold.

    New synthesis recipes have been added.

    Prices at guilds have been changed to reflect the amount of each item the guild currently has in stock. The cost may rise to a maximum of five times the original price.

    Some of the treasure items earned from notorious monsters in the Boyahda Tree have been changed.

    The way that the following items are acquired has been changed:
    Archer Ring, Leaping Boots, Emperor Hairpin, Peacock Charm
    In addition, players may receive an EX/Rare or EX item with the same attributes from the monsters who previously dropped each of the above items.


    The effects of the following items have been altered:
    Poison Potion, Venom Potion, Paralyze Potion, Sleeping Potion, Silencing Potion, Blinding Potion, Vitriol, Instant Warp, Bastok Mines gate glyph, Bastok Markets gate glyph, Port Bastok gate glyph, Eastern San d'Oria gate glyph, Western San d'Oria gate glyph, Northern San d'Oria gate glyph, Windurst Waters gate glyph, Port Windurst gate glyph, Windurst Woods gate glyph, New Year’s gift, Cantarella, Black Drop, Muting Potion, Invitriol, Warp Cudgel, Trick Staff II, Treat Staff II, Teleport ring: Holla, Teleport ring: Dem, Teleport ring: Mea, Teleport ring: Vahzl, Teleport ring: Yhoat, Teleport ring: Altep, Memento Muffler, Gargoyle Boots, Zoolater Hat, Root Sabots, Aries Mantle, Anubis's Knife, Oscar Scarf, Kinkobo, Carpenter's Belt, Blacksmith's Belt, Goldsmith’s Belt, Weaver’s Belt, Tanner’s Belt, Boneworker’s Belt, Alchemist’s Belt, Culinarian’s Belt, Fisherman’s Belt, Counter Earring, Tactical Ring, Wing Gorget, Healing Feather, Spirit Lantern, Astral Pot, Homing Ring, Return Ring, Absorbing Shield, Tavnazian Ring, Ducal Guard's Ring, Maat's Cap, Kingdom Stables Collar, Republic Stables Medal, Federation Stables Scarf, Cursed Beverage, Cursed Soup

    The item “Timepiece” has been added to the list of special items a player may receive 100 days after participating in the Vana’diel Adventurer Recruitment Program.

    The following item names have been changed in the English version:
    Panzer Mask -> Panther Mask
    Panzer Mask +1 -> Panther Mask +1
    Amemit Mantle -> Amemet Mantle
    Amemit Mantle +1 -> Amemet Mantle +1

    The item name “Comet” has been changed to “Little Comet.”

    An attribute of the following item has been changed:
    Darksteel Pick +1 Delay:312 -> Delay:303
    [System-Related]

    Region Info may now be viewed from all areas.

    Messages may no longer be sent using /tell to a player on the user’s blacklist.

    Along with the introduction of the Fellowship Quest, players may now combine text commands with <ft> to target their NPC fellows and execute their desired actions. Only the player who called the NPC may target it using <ft>.
    [Other Content]

    The following changes have been made to Ballista.

    -If one side of an official match is low on members, entry into that force is now possible even if a match is already underway. In this case, experience may still be gained if certain conditions are met, just as if the player had entered the match from the start. Also, if a player enters during a match, both forces will receive a message notifying them of the new entry.

    The player must have the following in order to enter a match already underway:
    -A Ballista License
    -Enough gil to enter the match
    -The minimum level required for the match being played

    -A player who has just entered an official match or a match in Diorama Abdhaljs-Ghelsba that was already underway will temporarily be placed under “Preparing for Battle” status.

    -Players may now borrow the key items “Ballista Earring” and “Ballista Band” free of charge from the Pursuivant in Ru’Lude Gardens.
    Ballista Earring: When in possession of this item, the player will receive information about the next Ballista match and the entry registration time when entering San d’Oria, Bastok, Windurst, or Jeuno from one day prior to the match (Vana’diel time) until the end of the entry period.
    Ballista Band: When in possession of this item, the player will be given the choice of whether to keep or throw away the first Petra he quarries.
    *Ownership of a Ballista License is not required to borrow the above items.
    *The player may return the items simply by speaking to a Pursuivant.

    -Players are no longer able to adjust Petra selection settings in Diorama Abdhaljs-Ghelsba. The player will be given the option of what to do with the first Petra quarried only when in possession of the new key item “Ballista Band.”

    -The following rules have been changed from special rules to standard rules.
    -Camp locations will change when the number of participants in a match is 40 or less.
    -The number of Rooks will be reduced to two when there is a significant difference in the number of players on each side.
    -Players will now receive experience points for participating in an official match.

    -The system of “Open Entry” for official matches, in which all adventurers were allowed to join the force with the smallest number of participants, has been done away with and replaced by a system called “Temporary Entry,” in which players may join a force regardless of allegiance. However, the player's entry is temporary, and similar to Diorama Abdhaljs-Ghelsba's “Auto-Balance” feature, the players may be redistributed for balance when the match begins.

    -In Ru'Lude Gardens, the player will be able to view Diorama Abdhaljs-Ghelsba's reservation status. Reservations for the next two days (Earth time) will be shown.

    -The NPC Tillecoe will now inform the player of the match’s level restriction when a match at Diorama Abdhaljs-Ghelsba is set to allow general participation.

    -Temporary items will now be distributed at the start of official matches held at the Pashhow Marshlands.

    -A section of the Ballista rulebook that is read out by the Pursuivant has been changed.

    -The rate of success for Foe Lullaby and Horde Lullaby has been lowered for players with bard as a support job.

    -A limit has been imposed on the amount of HP that can be absorbed by Bloody Bolts’ HP Drain effect during Ballista.
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  8. #8

    okokokok i made a gaijin thread
    POST HERE ADN AGAIN YOURE BANNED
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